Právě tyto inovativní palivové články jsou potenciálním řešením pro dosažení velmi nízkých emisí CO2, primárně u nákladních vozidel. Investice ve výši 80 milionů liber poskytne továrně Johnson Matthey dostatečnou kapacitu pro výrobu tří gigawatt ročně.
V závodě, který bude přeřazen ze současné výroby katalyzátorů, se bude vyrábět protonová výměnná membrána, často označovaná za srdce palivového článku. Výroba by měla být zahájena v první polovině roku 2024.
Investice do závodu ve výši 80 milionů liber byla podpořena z vládního fondu pro transformaci automobilového průmyslu. Přesná výše podpory nebyla uvedena. Investice podporuje cíl britské vlády, aby se země stala předním výrobcem a vývojářem palivových článků.
Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master
Obecně britská vláda velmi podporuje inovativní výzkum a výrobu technologií spojených s nízkouhlíkovou mobilitou a napojení se na britský dodavatelský řetězec může i pro české exportéry znamenat zajímavou příležitost v tomto rychle se vyvíjejícím segmentu.