Brusel, a stejně tak i jiná evropská města, se snaží jít s dobou v rámci mikromobility, což má i vedlejší dopad. Koloběžky jsou po městě rozházené a zůstávají opuštěné na chodnících anebo blokují vchody do podniků a domů. V minulosti byla snaha vyhradit zóny pro odložení těchto zařízení, ale došlo k hádkám mezi obcemi kvůli odlišným pravidlům.
Novým cílem je do konce tohoto roku omezit počet elektrických koloběžek na 8 000 ze současných 21 000, což je mnohem méně, než se očekávalo. V období let 2024-2027 se dále očekává omezení poskytovatelů koloběžek na dva dodavatele.
Toto nejsou jediné novinky, které se chystají v rámci omezování dopravy. Plánují se změny i v počtu samoobslužných kol a dalších zařízení a rozšíření takzvaných drop zón na celý bruselský region, včetně vyšších pokut, které souvisí s odstraňováním opuštěných zařízení. Pokud tato opatření nezlepší současnou situaci, je možné, že Bruselský region přejde k úplnému zákazu stejně jako Paříž.
Nyní jsou návrhy předloženy státní radě, která je jednoznačně podporuje.