Bulharské firmy vyvážejí prostřednictvím řetězce Lidl

V letošním roce pět bulharských výrobců vyvezlo prostřednictvím společnosti Lidl své produkty do 23 evropských zemí.

novinka-obr_120x80pxl_prodej.jpgPodle řetězce Lidl roste zájem Evropanů o bulharské výrobky. V roce 2020 bulharští výrobci díky svému dlouhodobému partnerství se společností Lidl Bulgaria vyvezli zboží za více než 32 milionů BGN. Tohoto obratu bylo dosaženo v období od ledna do září 2020 na základě vývozu celkem 144 položek do 23 evropských zemí.

I přes náročné podmínky loňského roku se objem vývozu bulharských partnerů společnosti Lidl zvýšil ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 12 %. Počet exportovaných položek také roste ze 111 za prvních devět měsíců roku 2019 na 144 za stejné období v roce 2020, což je jasným ukazatelem rostoucího zájmu evropského trhu o kvalitní bulharské výrobky.

„Naše podpora bulharským producentům je  dlouhodobá. Spolupracujeme již 10 let a za posledních osm let každoročně roste zájem bulharských partnerů o vstup na evropské trhy. Věříme, že tato příležitost je pro ně ještě důležitější, vzhledem k obtížné situaci a krizi, ve které se nacházíme. Pozitivní růst vývozu, který naši bulharští partneři i v tomto obtížném období zaznamenávají, je důkazem výhod a efektivity naší společné práce,“ uvedla Milena Dragiyska, generální ředitelka společnosti Lidl Bulgaria.

Mezi nové bulharské produkty, které se poprvé vyvážely přes Lidl Bulharsko, patří prémiové hovězí maso Black Angus. Za pouhé dva měsíce se prémiovému dodavateli masa Tandem Popovo podařilo exportovat produkty v hodnotě přes 380 000 BGN do tří evropských zemí – Slovenska, Maďarska a Řecka. Dalším úspěšným příkladem vysoce kvalitního bulharského produktu je ovoce v čokoládové polevě – produkt pod vlastní značkou Lidl – Mister Choc Limited Edition. Sladká pokušení vyrábí Victoria Nuts a byla součástí vánočních nabídek řetězce v 18 evropských zemích. Samotná promoakce měla rozpočet více než jeden milion BGN a podobná akce je plánována na Velikonoce 2021.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Bulharsko.
Zdroj: www.economy.bg

Pravidelné novinky e-mailem