Zdroj: CzechTrade

České firmy se prezentovaly na největším asijském potravinářském veletrhu v Japonsku

Společné expozice v rámci veletrhu Foodex Japan se účastnilo 14 českých výrobců se širokou paletou potravin a nápojů. S prezentací pomáhala i agentura CzechTrade.

Veletrh Foodex Japan je předním světovým potravinářským veletrhem, jenž se mezi producenty potravin a nápojů těší nejen pověsti vstupní brány na japonský trh, ale i místa, kde lze získat nové obchodní kontakty i pro další asijské trhy.

Ilustrační fotografie

Kvůli protipandemickým opatřením a přísnému režimu na japonských hranicích byly sice poslední tři ročníky akce buďto přímo zrušeny (Foodex 2020) či proběhly v omezeném, hybridním režimu prakticky bez účasti zahraničních vystavovatelů (Foodex 2021, Foodex 2022). Letošní iterace proběhla bez jakýchkoliv omezení a pořadatelům se podařilo vrátit akci úroveň a kvalitu předpandemických ročníků.

Foodexu Japan 2023 se účastnilo přes 2200 firem, jež se prezentovaly ve 2800 stáncích. Více než polovinu výstavní plochy tvořila mezinárodní sekce, na které vystavovali účastníci ze sedmi desítek zemí, a to individuálně či v jednom ze 39 národních stánků.

Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě

Na akci se po tříleté pauze prezentovala i Česká republika. Na jejím stánku bylo přítomno 14 firem. Přijely prezentovat svou produkci – energetické tyčinky, čokolády, víno, whisky či jiné alkoholické nápoje. Český stánek byl sice svou polohou v zadní částí prostřední výstavní haly méně exponovaný než velké národní prezentace Itálie a Španělska, i tak se po celou dobu konání veletrhu těšil čilému ruchu. Navštívily ho nižší tisíce z 73 789 unikátních návštěvníků veletrhu.

Českou expozici tradičně organizovalo Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Tokiu. Na akci byli přítomni i zástupci tokijské kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest. Ti na stánku zastupovali klienta, jenž nebyl schopen v daný termín vyslat na akci svého vlastního zástupce.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Japan Management Association

• Oblasti podnikání: Obchod | Potravinářský průmysl
• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí