Tuto misi organizovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu a podpořily ji zahraniční kancelář CzechTrade Kolumbie a Velvyslanectví České republiky v Bogotě.
Ve dnech 23. a 24. dubna 2024 se ve výstavní hale Plaza Mayor v Medellínu sešlo na 85 firem z hornického sektoru, aby tu podpořily proces industrializace Kolumbie a vytvářely větší obchodní příležitosti pro podnikatele, kteří se zaměřují na kolumbijský těžařský průmysl.
Mezi prezentovanými produkty byly zejména hornické stroje, bezpečnostní zařízení, inženýrské a stavební služby, vrtná zařízení, zařízení pro manipulaci s materiály, přepravu personálu, chemické laboratoře, zpracování nerostů, komponenty a náhradní díly a mnoho dalšího.
ExportMag.cz: Kostarika vstoupila mezi nejvyspělejší země. Nesrazil ji ani obří útok ruských hackerů
V oficiálním stánku České republiky se prezentovalo sedm tuzemských firem, které se orientují na hornický sektor. Byly jimi spolkem Česká dobývací technika, Enelex, Ferrit, ŽDB Drátovna, INCO, Azulex a Transroll. Firmy prostřednictvím mise pokračovaly v navazování obchodních jednání, které zahájily loni na prvním ročníku veletrhu, a také hledaly další klíčové obchodní partnery k otevření dveří na kolumbijský těžební trh.
Slavnostní zahájení mise České republiky proběhlo na stánku číslo 17 ve výstavní hale Plaza Mayor v Medellínu dne 23. dubna. Úvodního slova se ujal velvyslanec Vladimír Eisenbruk, následoval jej předseda Kolumbijské těžařské asociace Juan Camilo Nariñ, který poděkoval za trvalý zájem o veletrh a kolumbijský těžařský sektor obecně.
Česká republika byla jedinou zahraniční zemí, která vystavovala na veletrhu, a zatím dosažené výsledky naznačují, že rozhodnutí bylo správné, jelikož je tu o česká řešení velký zájem. Vedle samotné účasti na veletrhu zátupci českých firem během mise navštívili dva doly – jeden povrchový a druhý hlubinný, kde získané informace ověřili v praxi.
V rámci mise se podařilo dosáhnout významných pokroků s jedním z klíčových aktérů kolumbijského hornického průmyslu a očekává se realizace pilotního projektu, který by rozšířil povědomí o kvalitních českých technologií mezi místní firmy.