Na stánku České republiky, v pavilonu D, pod patronací kanceláře CzechTrade Chile, Velvyslanectví ČR v Santiagu de Chile a díky finanční podpoře z prostředků programu PROPED Ministerstva obrany ČR se letos prezentovalo celkem sedm českých firem – RETIA, ELDIS Pardubice, CS SOFT, ZLIN AIRCRAFT, ALES (ICZ), InvaSys a NeoMercury.
Dále se veletrhu účastnila Česká vesmírná aliance (Czech Space Alliance), která dlouhodobě spolupracuje s místní kanceláří CzechTrade a společně se podílejí na chilském vesmírném projektu SNSAT – vývoji a výrobě družic pro civilní a vojenské použití.
K výše uvedenému je důležité podotknout, že během víkendu věnovanému Air Show byly vyprodány všechny vstupenk na představení jednotek patřících do akrobatické skupiny chilského letectva, Escuadrilla da Fumaça Brazilských vzdušných sil, F-22 Raptor Amerických vzdušných sil, F-16, F-5 Tigre III, A-29 Super Tucano, Bell-412, vrtulníky MH-60M Black-Hawk a byly představeny technologie a zařízení Vzdušných sil Chile. Dále na ploše letiště Arturo Merino Benítez byla vystavena řada dalších letadel soukromých i státních společností.
Veletrh je již od roku 1980 pravidelně organizován každé dva roky. Jen ročník 2020 byl kvůli pandemii zrušen. Proto letošek byl významnou událostí po čtyřech letech a také v rámci veletrhu se pořádal 1. vesmírný summit v zemích Latinské Ameriky. Gestorem veletrhu jsou Vzdušné síly Chile (Fuerza Aérea de Chile) a finančně je podpořen chilským státem.
Jaké nové typy letounů nabízejí tuzemští výrobci?
Ročníku 2022 se zúčastnilo přes 420 vystavovatelů ze 45 zemí (včetně České republiky), přes 200 oficiálních delegací a předběžný odhad překonal 120 tisíc návštěvníků z řad odborné a laické veřejnosti. Jedná se o mezinárodní veletrh s přesahem do celého regionu Latinské Ameriky, alternuje s mexickým veletrhem FAMEX.
Je pravidelně navštěvován odborníky, vojenskými i civilními autoritami nejen z Chile a dalších zemí Latinské Ameriky a Karibiku, ale prakticky z celého světa. Jedná se tak o jedinečnou příležitost představit se nejenom potenciálním chilským zákazníkům, ale navázat kontakty i do ostatních zemí latinskoamerického kontinentu.
Věříme, že akce byla pro všechny zúčastněné přínosná a že navázané kontakty napomůžou k realizaci úspěšných obchodních případů v Chile.