Čína zůstává největším retailovým online trhem na světě

Maloobchodní online prodej vzrostl vloni v Číně oproti roku 2019 o téměř 15 procent na hodnotu 9,8 trilionu RMB (okolo 1,5 trilionu USD). Čína tak zůstává největším retailovým online trhem na světě již 8 let v řadě.

Maloobchodní online prodej činil za loňský rok čtvrtinu z celkového maloobchodního prodeje. Rostoucí e-commerce prodeje rovněž způsobují i růst přepravního sektoru, kdy za minulý rok bylo přepraveno 83,36 miliardy balíčků. V roce 2020 rovněž získával v Číně popularitu online prodej přes živé vysílání s více než 20 miliony livestreamingových marketingových aktivit. Další data z celních statistik ukazují, že dovoz spotřebního zboží do Číny se za loňský rok zvedl v porovnání s minulým rokem o 8,2 % na hodnotu 1,57 trilionu RMB.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Čína, Šanghaj.




• Oblasti podnikání: Ostatní | Služby
• Teritorium: Čína