Podle pilotního plánu ministerstva průmyslu a informačních technologií a sedmi dalších ministerstev Čína v letech 2023 až 2025 urychlí plnou elektrifikaci vozidel používaných ve veřejné dopravě a vybudování systému dobíjecí a výměnné infrastruktury. Očekává se také, že počet dobíjecích míst pro vozy MHD nebude nižší než 10 procent počtu osobních aut na rychlostních komunikacích.
Pilotní práce bude nejen účinně podporovat úsporu energie a snižování emisí, ale také podpoří výstavbu zelené infrastruktury, aby se podpořil rozvoj NEV (new electrical vehicles) v zemi. Zcela elektrifikována vozidla budou používaná ve veřejné dopravě už do roku 2035. Výroba i prodej NEV si letos udrží rychlý růst.
Čína loni prodala asi 6,89 milionu NEV, meziročně o více než 93 procent. Jejich produkce vzrostla téměř o 97 procent na 7,06 milionu kusů.
Refork je Vizionářem roku 2022. Jak začal příběh startupu, který vyvinul alternativu za plasty?
Díky boomu NEV dosáhl jejich podíl na čínském automobilovém trhu v roce 2022 téměř 26 procent, což je meziročně o 12 procentních bodů více. Prodeje NEV od ledna do února mohou ve srovnání se stejným obdobím loňského roku trochu klesnout kvůli zrušení dotací, které byly poprvé zavedeny v roce 2009.
Ale po celý rok si tržby udrží rychlý růst, neboť jak čínská ekonomika, tak spotřebitelská důvěra se po pandemii covidu-19 a uzavírkách rychle zotavují.