První čínský elektromobil na japonském trhu bude svou cenou 4,4 milionu jenů (včetně DPH) mířit na zákazníky střední třídy a lze předpokládat, že jeho uvedení vzbudí v řadách japonských automobilek minimálně nervozitu. Japonští výrobci automobilů se totiž po dlouho věnovali především rozvoji hybridních či vodíkových pohonů a co do čistých elektromobilů momentálně značně zaostávají za zahraniční konkurencí.
V nejbližší letech by sice měli největší hráči jako Toyota či Nissan paletu svých elektromobilů různých cenových tříd postupně rozšiřovat, v současnosti je však trh co do velikosti ve srovnání s Evropou či USA poddimenzovaný a společně s Teslou mu dominují především drahé luxusní modely od evropských výrobců.
Ve střední kategorii s cenou okolo 3-5 milionu jenů je tak konkurence nevýrazná a BYD proto právem cítí příležitost pro nevídaný úspěch čínské automobilky na japonském trhu.
Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami
Čínské BYD, druhý největší světový výrobce elektrovozidel po Tesle, doposavad na japonském trhu nabízelo pouze elektrobusy a elektro-vysokozdvižné vozíky. Na příští rok však chystá výraznou expanzi aut SUV model ATTO 3, jehož předobjednávky se spustí k 31. lednu a který se k zákazníkům začne dostávat v průběhu března. Dále budou následovat kompaktní modely Dolphin a sedany Seal.
Součástí expanze bude i posílení současné distributorské a dealerské sítě, a bude proto jistě zajímavé sledovat, jestli se čínskému gigantovi podaří využít momentální slabosti japonských automobilek a uspět na trhu, kterému tradičně dominují výhradně domácí značky.