Uprostřed celosvětové logistické krize, která způsobila nedostatek některých produktů a výrobních surovin, byly přístavní terminály v kolumbijských městech Cartagena a Buenaventura, přes které se pohybuje více než třetina dopravy tohoto typu v zemi a 55,6 % veškerého dováženého zboží, zařazenymezi nejlepší přístavy na světě za rok 2021.
V rámci nejnovějšího žebříčku World Container Port Performance Index, který vypracovala Světová banka a Market Intelligence Unit společnosti S&P Global, a který hodnotil 370 přístavů po celém světě, se oba terminály v loňském roce umístili mezi 20 nejlepšími.
Podle měření, které vycházelo z produktivity jednotlivých terminálů, se tak přístav Cartagena umístil na 12. místě (152,9 bodu), čímž se stal nejlepším v Latinské Americe a Karibiku, a předstihl přístavy, jako jsou Balboa v Panamě, Barcelona ve Španělsku nebo Virginia ve Spojených státech.
Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy
Přístav Buenaventura obsadil 20. příčku a získal celkové hodnocení 124,4 bodu. Pro srovnání je nejlepším námořním přístavem podle studie přístav King Abdullah v Saúdské Arábii (152,9 bodu). Díky těmto výsledkům se oba terminály dostaly na vedoucí pozici ve Střední a Jižní Americe a Karibiku. Další významný přístav Coronel v Chile dosáhl skóre 100,2 bodu, Imbituba v Brazílii 83 bodů a Balboa v Panamě 67,8 bodu.
Cartagena se stala jedním z prvních tří terminálů v Karibiku, který konkuruje Panamě, a to díky enormní výhodě, kterou má, a to je strategická poloha. Díky značným investicím do obou terminálů vynikají přístavyobecně svým vybavením a kapacitou pro překládku nákladu. Nespornou konkurenční výhodou jsou také nižší tarify ve srovnání s Panamou.
Index výkonosti kontejnerových přístavů měří efektivitu lodí od okamžiku, kdy připlují k mořské bóji mimo přístav, vplutí a zakotvení, vykládku, nakládku a vyplutí k bóji, a to na základě údajů ze všech přístavů na světě.