Exportmag.cz: Strojírenský veletrh zavede návštěvníky znovu do digitální továrny

Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně se vrací. Po pauze způsobené pandemií chce vrcholná akce tuzemské byznysové sezony Česko znovu ukázat jako zemi pro budoucnost.

Brněnské výstaviště po dvou letech znovu přivítá tradiční Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV), který je nejvýznamnější akcí svého druhu nejen v České republice, ale i v celé střední Evropě. Loni si pandemie vynutila zrušení výstavy, letos ale organizátoři doufají ve velký návrat na scénu. Před pandemií jezdilo na „strojírák“ zhruba 80 tisíc návštěvníků a kolem 1600 vystavovatelů, z toho polovina ze zahraničí. Letošní 62. ročník se koná o pár týdnů později, než je obvyklé – oproti běžnému termínu na počátku října je letos datum konání posunuto na 8. až 12. listopadu.

„Cílem letošního ročníku je ukázat, jak zvládnout technologickou transformaci české ekonomiky. To vše v souladu s Národním plánem obnovy. K vidění budou nejnovější služby a produkty v oblasti digitalizace podniků. Zaměříme se také na témata jako umělá inteligence ve výrobě, 5G sítě, inteligentní robotika nebo blockchain,“ řekl ředitel MSV Michalis Busios.

Více o chystaném Mezinárodním strojírenském veletrhu a výstavnictví čtěte zdarma na EXPORTMAG.CZ

Internet osobní setkání nenahradí, míní organizátoři

Během roku a půl pandemie bylo mnoho veletrhů a konferencí zrušeno nebo různou měrou překlopeno do online prostředí. Organizátoři MSV ale věří, že klasické osobní jednání odborníků nic nenahradí. „Vnímáme značnou poptávku firem po konání veletrhu, vystavovatelé se chtějí opět osobně setkat. Ukazuje se, že virtuální akce nemohou nahradit fyzický veletrh, který je založen na emocích a budování osobních vazeb. Online nástroje mohou fungovat jen jako doplněk, který zefektivní fyzickou návštěvu veletrhu,“ uvedl Michalis Busios. Ten ale zároveň podotýká, že organizátoři webovou prezentaci nepodceňují. „Snažíme se pracovat například na rozvoji našeho online katalogu, který umožní lepší prezentaci firem a jejich exponátů ještě před samotným začátkem veletrhu,“ řekl Busios.

Digitální továrna 2.0 podruhé

Přestože veletrh sází na fyzickou realitu, jeho hlavní atrakce bude stát na opačném principu. Už podruhé, stejně jako v roce 2019, budou moci zájemci „navštívit“ digitální továrnu. Ať už za pomoci 3D brýlí, počítačové grafiky či prostorové simulace. Principy v digitální továrně by měly zajistit zvýšení podnikové efektivity o 25 až 30 procent.

Tomáš Stingl

Doporučujeme