Předpokládaná poptávka po tomto typu letadel bude v nadcházejících dvaceti letech, podle předpovědi Embraeru, na úrovni bezmála 11000 letadel. Z toho tři čtvrtiny připadne na private či business jety, tedy letadla pro firemní klientelu, s maximální kapacitou 15 pasažérů, zbytek pak pro letadla s kapacitou mezi 50 až 90 osobami.
V tomto segmentu uvažuje brazilský výrobce o dvou konfiguracích, jednu pro 50-70 osob, která je vyžadovaná na trhu v USA a druhou pro 70-90 osob, po které je poptávka na trzích v Asii.
Pro kategorii letadel pro 50 až 90 osob přestavil Embraer na Dubai Air Show nový koncept turbovrtulových dopravních letadel s vodíkovým pohonem. Motory by byly umístěny na zadní části letadla, na ocasu, místo klasického umístění pod hlavními křídly.
Jaké nové typy letounů nabízejí tuzemští výrobci?
Výhoda vodíkového pohonu je, že neprodukuje žádné emise skleníkových plynů. Nevýhoda však je, že pravděpodobně nebude použitelný pro velká letadla, která zajišťují dopravu mezi kontinenty. Pro lokální přepravu mezi ne příliš vzdálenými lokalitami, do 2000 km, by však tento koncept pomohl v řešení klimatických problémů.