Vlak se skládá ze 46 vagonů s lehkými stroji, zemědělskou technikou, stavebním materiálem a dalším zbožím v celkové hodnotě přibližně 2,1 milionu dolarů.
Trasa vlaku prochází Kazachstánem s trajektem přes Kaspické moře z přístavu Aktau do Baku (Ázerbájdžán) a poté po železnici do gruzínského hlavního města Tbilisi a černomořského přístavu Poti. Celková doba přepravy je přibližně 18 dní.
ExportMag.cz: Saúdská Arábie zve svět. Ohromit chce i budovou dlouhou 170 kilometrů
Dopravce poznamenává, že spuštění trasy do Gruzie rozšíří dopravní koridor přes Kaspické moře a přispěje k rozvoji hospodářské spolupráce mezi čínskou provincií Chu-pej a zeměmi jižního Kavkazu a Tureckem.
Čínsko-evropský expres poprvé v roce 2022 překročil dvě moře (Černé a Kaspické) a dopravil náklad z Wu-chanu do německého přístavu Duisburg. V současné době obsluhuje 58 přeshraničních tras pokrývajících 40 zemí a více než 120 měst euroasijského kontinentu a zajišťuje mezinárodní železniční a námořní dopravu.