Celkové náklady projektu nejsou přímo na stránkách zadavatele uvedeny, i když podle zadávacích informací samotné AIIB bude projekt stát 210 milionů eur (606 milionů lari). V souladu s tím budou odhadované náklady na nákup jednoho vagonu činit 6,25 milionu lari.
Podle vládního nařízení vyhlásí tbiliská radnice mezinárodní výběrové řízení na nákup vagonů a zrealizuje jej v souladu s podmínkami Asijské banky pro investice do infrastruktury (AIIB). Podle výběrového řízení by soupravy metra měl dopravní podnik dostávat postupně již od roku 2026. Podle popisu výběrového řízení zakoupí radnice Tbilisi 13 kolejových vozidel sestávajících ze 4 vagonů a 9 kolejových vozidel sestávajících z 5 vagonů.
ExportMag.cz: Firmy v letecké a kosmickém průmyslu spojily síly v exportní alianci
V současné době je maximální délka vlaků v metru Tbilisi čtyři vozy, i když délka stanic první linky metra je dostatečná pro příjem pěti vozových souprav. Vozy nového vozového parku budou mezi sebou propojeny průchodem, čímž vzniknou další sedadla pro cestující v prostoru mezi vozy.
Délka nástupišť stanic metra Tbilisi je podle technických požadavků 100 metrů a délka jednoho vozu by měla být od 18,5 do 19,5 metru včetně spojky a délka vlaku pro pět vozů by měla být od 92,5 do 97,5 metru. Výška podlahy vlaku by navíc měla odpovídat výšce nástupiště vagonu metra Tbilisi. Šířka nových vozů je max. 2,7 metru a výška 3,65 metru. Každý vagon by měl být schopen pojmout maximálně 280 cestujících, což odpovídá 1400 cestujícím v sestavě pěti vozů.
Podle podmínek výběrového řízení musí mít dodavatel všechny potřebné certifikáty, které jsou nutné pro provoz v železničním systému Gruzie, který souvisí především s provozem na železniční trati šířky 1520 mm. Mezi požadované parametry navíc patří kompatibilita spřahovacích, řídicích a brzdových systémů se stávajícími vozy metra, aby bylo možné ve specifických případech při zastávkách vlaků nebo jiných potřebách stávající (starý) vlak připojit k novým vozům.
Radnice v Tbilisi plánovala modernizaci vozového parku metra již v roce 2021, na což bylo vypsáno mezinárodní výběrové řízení na nákup 44 vozů financovaných EBRD. V tomto výběrovém řízení zvítězila ruská společnost Metrovagonmash, která měla radnici dodat nové vozy za 49 milionů eur. Po vyhlášení vítěze výběrového řízení však radnice oznámila, že smlouvu nepodepíše a z realizace projektu nakonec sešlo.