Zdroj: CzechTrade

Inflace dopadá i na francouzské výrobky

Společnost Made in France se obává nižší kupní síly, která snižuje ochotu spotřebitelů zaplatit za výrobek plnou cenu, ať už je jakkoli kvalitní.

Kromě nákladů na francouzskou výrobu došlo od počátku roku k prudkému nárůstu nákladů na energie a ke zvýšení nákladů na suroviny a dopravu.

Ilustrační fotografie

Protože francouzští hráči mají jen malý manévrovací prostor, zvyšování cen již tak drahých výrobků je riskantní. Odvětví zůstává křehké. Podíl výrobků Made in France představuje v průměrném spotřebitelském koši asi 5 % objemu, ale je velmi různorodý v závislosti na odvětví.

Podle odhadů FIMIF, je podíl výrobků francouzské provenience velmi významný v potravinářském odvětví, kde představuje 80 %, pouze 3 % oděvů a šperků, 5 % hraček a 1 % hodinek. Daří se pouze automobilovému průmyslu a výrobkům pro domácnost. Zde se 20 %, respektive 30 %, produktů vyrábí ve Francii.

Zpracoval tým zahraniční kanceláře CzechTrade Francie. 
Zdroj: lesechos.fr

• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Evropa | Francie | Zahraničí