Inflace v Polsku roste. Jak se změní nákupní chování spotřebitelů?

Snížit své výdaje chtějí spotřebitelé především v nákupu alkoholických výrobků (27 %), tabáku (27 %) a luxusních výrobků (37 %).

Rostoucí inflace nutí Poláky k zamyšlení, jak ulevit svému domácímu rozpočtu. Společnost Ernst & Young provedla studii, která interpretuje rozdíly ve vnímání dopadu inflace mezi jednotlivými národnostmi. Pochopitelně záleží na výši inflace v jednotlivých zemích.

Ilustrační fotografie

Poláci očekávají, že se budou zvyšovat výdaje na čerstvé potraviny (33 % Poláků) a čisticí prostředky (24 %). I přes nárůst inflace se nechtějí omezovat při výběru dovolené. Svou roli hraje zajisté to, že jsou nyní rozvolněná covidová opatření a hrozí další vlna nakažení.

Poláci však volí ve větší míře raději tuzemskou dovolenou než zahraniční. Snížit své výdaje chtějí především v nákupu alkoholických výrobků (27 %), tabáku (27 %) a luxusních výrobků (37 %). Šetřit budou chtít polští spotřebitelé i za sportovní potřeby (30 %) či rekreaci (27 %). Změna nákupního chování se dotkne pravděpodobně také restaurací, kde lidé omezí objednávání hotových jídel (29 %).

Vysoká míra inflace zasáhla především východní část Evropy, kde se v červnu 2022 pohybovala od 11,7 % (Maďarsko) po 31,83 % (Moldavsko). V ČR dosahovala výše 17,2 % a v Polsku 15,5 %.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Polsko
Zdroj: portalspozywczy.pl

• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Evropa | Polsko | Zahraničí