Zpomalilo se i zdražování potravin a nábytku. Ne vždy se vysoká míra inflace přímo promítne do zvýšení cen v prodejnách. Někteří výrobci se snaží inflaci skrýt tím, že za stejnou cenu nabízejí menší obsah balení.
Například u kakaového prášku Ovomaltine der Klassiker bylo množství náplně během dvou let dvakrát sníženo, a to z původních 1000 gramů na 900 a poté na 750 gramů.
Podle výzkumnice v oblasti spotřeby Bernadette Kamleitner může mít snížení obsahu balení pro výrobce ekonomický smysl. Spotřebitelé jej totiž většinou přijmou lépe, než vyšší maloobchodní ceny. Lidé mají na nákup určitý rozpočet a nemusí se odchýlit od svých návyků, zatímco v případě vyšších cen by museli utratit více, než plánovali.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
U některých značek se také menší balení může jevit jako známka většího luxusu. Jedná se o psychologický efekt. Spotřebitelé akceptují zmenšování balení spíše u nezdravých výrobků, třeba sladkostí, než u těch zdravých.
Pokles inflace se v Rakousku očekává i v příštím roce. Institut vyšších studií (Institut für Höhere Studien) předpokládá úroveň na úrovni na 4,2 %. Nejasný je však budoucí vývoj cen ropy.