Inteligentní aplikace od firmy ZeroQ zautomatizuje čekání na chilských úřadech

Start-upová firma ZeroQ přišla v roce 2014 s nápadem na aplikaci zvanou Blue Queen, která má usnadnit a zautomatizovat čekání ve veřejných institucích a na úřadech. Její uživatelé nebudou muset fyzicky čekat ve frontě na daném místě, ale svou čekací dobu zjistí jednoduše v aplikaci.

Podle dat získaných za posledních šest let se firmě povedlo vyvinout aplikaci, která by nahradila plné čekárny a typické lístečky s čísly. Lidé by tak již nemuseli trávit hodiny ve frontách, až se jim bude daný úředník věnovat.

Blue Queen pomocí nejdůmyslnějších algoritmů zahrnující počet pracovníků v kancelářích, ale také návštěvníků institucí, dokáže přesně vyčíslit čekací dobu pro každého klienta.

Pomocí této aplikace se tak podaří zredukovat čekací dobu o 75 %, stejně jako počet klientů stojících ve frontách, které jsou v současné době v Chile tak typické. Systém aktuálně testuje 23 poboček banky Caja Los Andes v Chile. Bude-li úspěšný, do budoucna se počítá s jeho rozšířením také do sousedního Peru.

Zdroj: Diario Financiero
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Chile

Pravidelné novinky e-mailem