Podle některých odhadů by mohl stát získat mezi 4,7 a 6,7 miliardy eur v případě, že by byl na trh uveden podíl až 49 % železnice a méně než 30 % pošty. Co se týče železnice, vláda zvažuje vstup soukromníků s menšinovým podílem.
Skupina FS, která sdružuje italskou železniční infrastrukturu, největšího osobního železničního dopravce Trenitalia a nákladního dopravce Mercitalia, je v zcela v rukou státu. Vyloučeno není ani rozdělení skupiny. Nejzajímavější je pro investory divize vysokorychlostních vlaků. Vloni společnost Mediterranean Shipping Company (MSC) odkoupila 50 % základního kapitálu firmy Nuovo Trasporto Viaggiatori, která provozuje vysokorychlostní vlaky Italo, což podle tisku tuto společnost ohodnotilo zhruba na čtyři miliardy eur.
ExportMag.cz: Olpran zkouší prorazit v Chile, z nějž roste ráj cyklistů
Premiérka Meloni prohlásila: „Stát musí kontrolovat, co je strategické, ale to také znamená otevřít se trhu.“ Dále se vyjádřila, že její přístup k privatizacím je velmi vzdálen praktikám z minulosti v podobě miliardových darů dobře propojeným podnikatelům. Meloni říká: „Mým cílem je omezit přítomnost státu tam, kde to není nutné, a prosadit ji tam, kde je to nutné.“
Přítomnost soukromých investorů v kapitálu velkých železničních společností v Evropě není běžnou záležitostí, například německá Deutsche Bahn, francouzská Société nationale des chemins de fer nebo španělská Renfe jsou zcela v rukou státu.