Italské vlaky expandují do celé Evropy

Firmy z Apeninského poloostrova zahájily testovací jízdy ve Francii; chystají se rovněž do Španělska, Řecka či Velké Británie.

Rychlovlak Frecciarossa 1000 společnosti Trenitalia testuje své soupravy Francii a chystá se také do Španělska, zatímco v Řecku bude jezdit rychlovlak Pendolino. Italské železnice expandují do Evropy díky liberalizaci trhu, o kterou usilovala EU. Na španělský trh zamíří do konce roku 2 ze 20 objednaných vlakových souprav Frecciarossa 1000 v celkové hodnotě 800 mil. EUR postavených v italském závodě Hitachi díky konsorciu Ilsa mezi Trenitalia a Air Nostrum. V roce 2022 budou italské vlaky ve Španělsku obsluhovat každodenně 74 spojů, z nichž 32 mezi Barcelonou a Madridem.

Ve Francii, v níž vévodí TGV a silná veřejná společnost Sncf, začal na konci srpna testovat své soupravy rychlovlak Frecciarossa 1000. Na konci roku by už měl být spuštěn komerční provoz. Od konce roku 2021 by mělo navíc dojít ke spuštění vlakového spoje Milán-Turín Lyon-Paříž, obsluhovaného 5 vlaky, taktéž modelu Frecciarossa 1000.

V Řecku, kde působí společnost Trainose 100% kontrolovaná italskou společností Trenitalia, se aktuálně spouští vysokorychlostní spojení mezi Aténami a Soluní, které bude obstarávat taktéž italský rychlovlak, tentokrát však značky Pendolino. Co se týče delšího časového horizontu, s největší pravděpodobností by měly od roku 2029 zažít jezdit italské vlaky i ve Velké Británii a to konkrétně na budoucí vysokorychlostní železnici Londýnem, Birminghamem a Manchesterem.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Ferrovie.info




• Témata: Ekonomika ve světě
• Teritorium: Evropa | Francie | Itálie | Řecko | Zahraničí