Krátce před koncem roku 2022 zveřejnil Italský úřad pro komunikace (AGCOM) údaje týkající se elektronického obchodu na italském trhu. Jedná se o data, která se obvykle nezveřejňují, proto jsou obzvlášť zajímavá.
V září 2022 se k webům a aplikacím elektronického obchodu připojilo 38,1 milionu uživatelů, což odpovídá 86,4 % z těch, kteří v daném měsíci používali internet. Pokud tuto hodnotu srovnáme se zářím 2021, došlo k nárůstu uživatelů e-commerce o 448 tisíc. Oproti září roku 2020 došlo dokonce k nárůstu o 7,3 % – v tomto období se na weby e-commerce připojilo 35,5 milionu uživatelů.
Průměrně v září 2022 strávil uživatel prohlížením webů či aplikací elektronického obchodu dvě a půl hodiny. Celkově však Italové v průměru strávili online kolem 65 hodin a přes 20 hodin se věnovali sociálním médiím. Není náhodou, že Amazon testuje novou funkci, která uživatelům ukáže produkty prostřednictvím zdroje fotografií a videí, aby si je mohli procházet stejně jako na TikTok.
Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy
Právě Amazon je lídrem na trhu s 35,2 miliony uživatelů, což se rovná 92,4 % z měsíčního počtu uživatelů webů a aplikací elektronického obchodu. Počet uživatelů Amazonu vzrostl o 4,7 % ve srovnání se zářím předchozího roku. Amazon následuje eBay, který však má daleko méně než polovinu uživatelů. Na třetím místě je subito.it, který uzavřel partnerství s PayPal, aby mohl platit a přijímat platby ve splátkách podle vzorce, který je v Itálii stále populárnějš – kup teď, plať později. Rostou také čínský Aliexpress a Lidl, který zdvojnásobil počet uživatelů oproti předpandemickému období.
Naopak serverům Trova Prezzi (srovnávač cen), Stocard (elektronická peněženka pro věrnostní karty) a Groupon (server hromadného nakupování) se tolik nedaří. Klesli i uživatelé dvou řetězců se spotřební elektronikou: Unieuro a Media World.
Elektronický obchod v Itálii roste a stále více lidí nakupuje online nebo v každém případě navštěvuje weby a aplikace elektronického obchodu. Trend potvrzují i nejnovější údaje Eurostatu, které italský trh řadí na třetí předposlední místo v EU27, pouze před Rumunsko a Bulharsko v počtu lidí, kteří přes internet nakupovali zboží nebo služby online.