Společnost Trenitalia plánuje navázat na investice z roku 2020 a 2021, aby podpořila hospodářské oživení země. Hlavními cíli společnosti jsou obohatit vozový park o nové hybridní vlaky a zlepšit služby cestujícím, kteří každodenně dojíždí. Dále společnost plánuje přiblížit vlaky k přístavům a letištím s cílem podpořit myšlenku intermodality, a to včetně osobní dopravy.
Trenitalia investovala v roce 2020 a 2021 celkem tři miliardy eur. V roce 2022 plánuje investice ve výši dvou miliard eur. Většina zdrojů je určena pro regionální dopravu, jejíž vozový park je již přibližně z 50 % obnoven. Vedení chce nahradit zastaralé vlaky elektrickými a hybridními soupravami. Investice Trenitalia budou mít významné dopady na národní průmysl, jelikož tak vznikne mnoho nových zakázek pro společnosti působící v železničním sektoru.
Hitachi Rail vyrábí hybridní vlaky Blues pro Trenitalia v italských závodech Pistoia, Neapol a Reggio Calabria. Jedná se o regionální vlaky vybavené dieselovým motorem, pantografem pro elektrifikované tratě a bateriemi. Provoz na baterie se využívá zejména v úsecích tratě v centrech měst či v momentě příjezdu a odjezdu ze stanice. Trenitalia nyní provádí testovací jízdy. V italských regionech budou debutovat od roku 2022.
Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Pokud jde o rok 2021, společnost prodala zhruba o 30 % více jízdenek než v roce 2020. Loni činil obrat Trenitalia čtyři miliardy eur (5,5 miliardy eur v roce 2019). Čistá ztráta společnosti se pohybovala kolem 500 milionů eur. Do budoucna má společnost ambiciózní plány: plánuje například obnovit vysokorychlostní spoj Frecciarossa na milánské letiště Malpensa či do Vánoc tohoto roku spojit Milán s Paříží a v roce 2022 se Španělskem.