V červnu díky pobídkám vzrostl zájem o elektrovozy, jež získaly podíl na trhu 8,4 %, což je více než dvojnásobek průměru. Zájem Italů o elektroauta brzdí především cena a nedostatečná nabíjecí infrastruktura.
Kromě toho mezi Italy, kteří ještě nemají auto, každý druhý, a to obvykle mladý, obyvatel města a milovník technologií, bere v úvahu nákup elektrického, bateriového nebo plug-in hybridního vozu. Což je více než průměr celosvětového vzorku, který činí 38 %. Vyplývá to z průzkumu McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey 2024.
ExportMag.cz: Východ Kanady je rájem pro inovativní firmy
Italští spotřebitelé, kteří mají zájem o elektroauta a nebo jsou již vlastníci, jsou na rozdíl od evropských spotřebitelů otevřenější k výběru čínské značky: 33 % oproti 27 % (EU). Cena hraje důležitou roli, ale pozitivně je vnímáno i technologické vybavení.
Pokud se však zaměříme na Italy, kteří jsou vůči elektroautomobilům skeptičtí, dotázaní spotřebitelé vyzdvihují především nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu. Mezi nejčastěji uváděné obavy patří problémy na cestách, ale také nemožnost dobít automobil doma.
Pak je tu úzkost spojená s autonomií. Čtyři z deseti Italů tvrdí, že je současná skutečná autonomie (350 km) odrazuje od nákupu. Dalším faktorem je vysoká pořizovací cena a v neposlední řadě 4 z 5 automobilistů, kteří si již elektromobil zakoupili, nejsou spokojení s palubní technologií a vadí jim příliš složité funkce.