Jak karanténa ovlivnila chování spotřebitelů v Kazachstánu

Pandemie koronaviru způsobila zásadní změny v chování běžných spotřebitelů, kteří stále častěji vynakládají peníze online, což stimuluje rozvoj domácích trhů.

Se zavedením opakované přísné karantény (od 21. 7. 2020 do 2. 8. 2020) v zemi byla znovu uzavřena nákupní a zábavní centra a mnoho dalších nepotravinářských obchodů. Značná část populace již získala zkušenosti s nákupy online. To potvrzují také statistické údaje. Od začátku pandemie, zejména v období karantény, se objem maloobchodních prodejů v offline obchodech, trzích a dalších prodejních místech populárních mezi obyvateli Kazachstánu výrazně snížil. Podle žebříčku ranking.kz jen v dubnu klesly tržby o 495,7 miliard tenge (40,9 %) ve srovnání se stejným obdobím minulého roku.

Vzhledem k tomu, že situace s koronavirem zřejmě zůstane na pořadu jednání pro velká města Kazachstánu po dlouhou dobu, vzestupný trend v online prodeji pouze poroste. To zase přispívá k dalšímu rozvoji místních elektronických trhů, které často podporují velké mezinárodní značky nebo komerční banky.

Zdroj: Centrum obchodní informace kapitál. www.kapital.kz
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Almaty.

Pravidelné novinky e-mailem