Na zimních olympijských a paralympijských hrách v Pekingu v roce 2022 Čína využila příležitosti předvést svou špičkovou sportovní infrastrukturu a vzbudit zájem lidí o události. Jen v roce 2022 se zimním sportům věnovalo více než 300 milionů Číňanů, což dokazuje rostoucí přitažlivost odvětví, zejména mezi mladší generací a bohatší městskou populací.
V roce 2021 činila velikost čínského trhu zimních sportů necelých 60 miliard juanů (8,84 miliardy dolarů). Roční nárůst činil více než 15 miliard juanů. Očekává se, že do roku 2025 toto odvětví dosáhne 150 miliard dolarů.
Protože zimní sporty v Číně stále získávají na popularitě, roste také poptávka po sportovním oblečení a vybavení. Díky této prosperující síle se Čína rychle stává jedním z nejkonkurenceschopnějších světových trhů pro zimní sporty a související odvětví. Nováčci mohou stále najít to správné místo pro vstup na trh, zejména když nabízejí výrazné, avantgardní, originální a cenově dostupné produkty a služby.
Vzhledem k tomu, že čínský trh se zimními sporty má obrovský potenciál, mohou zahraniční investoři využít snahy vlády o podporu tohoto odvětví a přístup k jeho souvisejícím odvětvím, od vybavení pro zimní sporty až po specializovaná střediska. Zimní turistika se pro čínské spotřebitele stala novým způsobem zábavy a fitness. Obchodní příležitosti v oboru poskytují přes zimní sportovní akce a zážitky až po luxusní resorty.
Čínský trh zimních sportů se během několika desetiletí dramaticky rozšířil, k čemuž přispěly vládní pobídky, vzdělávací iniciativy, vzrušení kolem zimních olympijských her v Pekingu v roce 2022 a rostoucí kupní síla čínské střední třídy. Přesto je toto odvětví stále relativně nové a vyznačuje se malým počtem letovisek (vzhledem k velikosti populace), převahou začínajících spotřebitelů a poměrně vysokými cenami. V oblasti zimních sportů navíc chybí zkušení učitelé, kteří by začátečníky trénovali a pomohli jim stát se zkušenými zimními sportovci nebo i pokročilými sportovci.
Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Zatímco pandemie covidu-19 negativně ovlivnila čínský trh zimních sportů, neustálá vládní pomoc a aktivní zavádění odpovídajících podpůrných opatření uvedly odvětví na správnou cestu k oživení a růstu. Mezinárodním společnostem a investorům, kteří jsou připraveni přispět k růstu tohoto rozvíjejícího se odvětví, nabízí čínský trh s ledem a sněhem skvělé vyhlídky, ať už jde o sektor stravování a zábavy, nebo úzce s tím související odvětví sportu a školení.