Rozhodnutí největší světové automobilky je reakcí na kroky dalších automobilek, jako jsou Volkswagen nebo Volvo, které kvůli slabým prodejům výrazně korigují strategie v segmentu elektrovozů.
Přehodnocení přitom přichází relativně krátce poté, co k překvapení celého odvětví loni v dubnu prezident Toyoty Kódži Sató oznámil plán prodat do roku 2026 jeden a půl milionu elektrických vozů, což znamenalo zásadní změnu v strategii pro automobilku, která byla do té doby v otázce přechodu na elektromobilitu spíše zdrženlivá.
ExportMag.cz: Firmy v letecké a kosmickém průmyslu spojily síly v exportní alianci
V uplynulém roce Toyota sice celosvětově prodala 104 000 elektromobilů, a zaznamenala tak meziročně čtyřnásobný nárůst prodejů. Stále se však jednalo o zanedbatelný zlomek z celkových prodejů přesahující 10 000 000 vozidel. Japonská automobilka se v rámci nové strategie snaží pružně reagovat na tržní poptávku a nesnažit se bezhlavě vyrábět automobily, o které koncoví uživatelé nemají v tuto chvíli zájem.
Elektrovozy sice budou nadále tvořit významnou část portfolia Toyoty, produkční kapacity budou ale minimálně v následujících letech alokovány především k výrobě populárních plug-in hybridních vozidel.