Malé mopedy o kapacitě do 50 ccm od japonského výrobce Honda se mohou pyšnit bohatou historií. První model, ikonická Honda Super Cub C100, byl na trh uveden již v roce 1958 a v následujících více než šesti dekádách bylo v řadě Super Cub vyrobeno přes 110 milionů kusů.
Největší popularitě se mopedy Super Cub dlouhodobě těšily na domácím trhu, kde se staly symbolem poválečného ekonomického rozvoje, a i dnes se mohou pyšnit ve své kategorii více než 80% podílem na trhu.
Prodeje těchto mopedů nicméně v konkurenci elektroskútrů a elektrokol v posledních letech setrvale klesají. Vloni se v této kategorii v Japonsku prodalo pouze 92 824 kusů. V dobách největší slávy v 80. letech se přitom ročně běžně prodalo přes 2 miliony motorek.
ExportMag.cz: Firmy v letecké a kosmickém průmyslu spojily síly v exportní alianci
Pomyslným hřebíčkem do rakve legendární řady mopedů se staly chystané změny v emisních standardech, jež vstoupí v platnost v listopadu příštího roku. Vývoj katalyzátorů pro nízkokapacitní mopedy, který by byl v souladu s novými pravidly, by byl podle výrobce natolik nákladný, že by současnou cenu dokonce zdvojnásobil. Tyto 50ccm mopedy, které se dnes prodávají za 200 až 300 tisíc jenů, by tak stály více než 125cc varianty, které lze od stejného výrobce pořídit za cenu od 300 tisíc jenů. Poslední Honda Super Cub z výrobních linek sjede v květnu roku 2025.