Společnost Lawson provozuje napříč celým Japonskem více než 14 600 večerek. Nyní představila novou řadu prodejen, jež svým konceptem odpovídají potřebám moderní udržitelné společnosti. Ve středu nového konceptu prodejen Green Lawson, jehož první pobočka se otevře již 10. ledna v tokijské čtvrti Tošhima, stojí především všeobecná šetrnost k přírodě a snaha přispět k dosažení cílů udržitelného rozvoje.
Samozřejmostí je naprostá absence plastových příborů či igelitových tašek, k výrazné proměně ale má dojít i v nabízeném zboží. To by se na rozdíl od tradičních večerek mělo více specializovat na trvanlivé a mražené potraviny, a to včetně tradičních lunchboxů bentó, čímž by mělo dojít k částečnému odbourání tradičního problému tohoto typu provozoven s plýtváním potravin.
Nejzajímavější inovací v novém konceptu prodejen, jejichž počet by se do roku 2025 měl rozrůst na více než 100 provozoven, tvoří přístup k zaměstnanosti a snaze zjednodušit vstup osobám se sníženou pohyblivostí. Ti se budou moci stát obsluhou v prodejnách, aniž by museli opouštět svůj domov.
Prodejny budou vybavené obrazovkami jak u pokladen, tak i mezi regály a na dálku připojení zaměstnanci budou moci se zákazníky komunikovat prostřednictvím dvojice virtuálních avatarů – dívka Aoi a chlapec Sorato.