Japonská automobilka svou globální strategii přizpůsobuje sílící poptávce po elektromobilech a snaží se dohnat ztrátu v odvětví, kterému v současnosti dominují Tesla s čínskou BYD. Do roku 2030 se tak chystá na trh uvést 19 nových elektromobilů, 8 nových hybridů a navýšit celkový podíl jejich prodejů oproti standartním automobilům se spalovacími motory na 55 %.
Na sklonku roku 2021 přitom Nissan Motor počítal s 50% podílem a na trh se chystal ve stejném období uvést 23 nových modelů, namísto nyní plánovaných 27.
Za přehodnocením strategie vedle nedávného znovuobnovení aliance s francouzským Renaultem stojí trend na evropském trhu, který se stal centrálním odbytištěm pro vozidla s alternativní pohony. Japonská společnost se proto chystá do 4 let prodávat v evropských zemích prakticky pouze elektromobily a hybridy a výrazně tak poupravila své plány z roku 2021 počítají se 75 %.
Naopak v USA a Japonsku není poptávka po vozidlech bez spalovacích motorů tak vysoká a k zásadnějším úpravám v dlouhodobé strategii pro tyto regiony nedošlo. V Japonsku do roku 2026 chce Nissan prodávat okolo 58 % elektromobilů a hybridů (v roce 2021 odhady počítaly s 55 %) a v USA okolo 40 % (odhady se od roku 2021 nezměnily).