Japonský vládní program na podporu turismu se těší oblibě

V rámci Go To Travel kampaně, kterou se japonská vláda snaží oživit koronavirem těžce zasažený segment cestovního ruchu, bylo za zhruba první dva měsíce trvání spolufinancováno více než 25 milionů pobytů.

Japonští hoteliéři a provozovatelé turistických atrakcí jsou s ohledem na stále zahraničním návštěvníkům uzavřené hranice odkázání výhradně na domácí turismus. Japonská vláda proto od 22. července spustila kampaň Go To Travel, na kterou bylo vyhrazeno z mimořádného státního rozpočtu 1,35 bil. jenů a která spolufinancuje 35 % veškerých nákladů na ubytování či z ceny zájezdu pořádaného cestovní kanceláří (horní hranice příspěvku na cestu bez ubytování je 10 tis. jenů, na cestu s přespáním pak 20 tis. jenů/den).

Dle čerstvě zveřejněných dat bylo od spuštění kampaně do konce září spolufinancováno 25,18 mil. pobytů a z vyhrazených finančních prostředků vyčerpáno 109,9 mld. jenů. Průměrná cena příspěvku za osobu/noc se pak pohybovala okolo 12 tis. jenů. K prvnímu říjnu bylo navíc do kampaně zahrnuto i Tokio, jež bylo s ohledem na vyšší čísla nakažených v letních měsících z první fáze vynecháno. Nově jsou také rozdávány kupóny v hodnotě 15 % celkových nákladů na cestu, které lze využít v restauracích, obchodech či atrakcích v blízkosti destinace. Lze proto očekávat, že zájem o vládní program nadále poroste.

Konec Go To Travel je prozatím plánovaný na 31. leden, již nyní ale zaznívají hlasy požadující prodloužení kampaně do začátku května či alespoň do té chvíle, než dojde k úplnému vyčerpání vyhrazeného rozpočtu.

Zdroj: Nikkei, Mainichi
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade/CzechInvest v Tokiu

Pravidelné novinky e-mailem