V roce 2024 by to mohlo být ještě víc, a to zejména kvůli vysokým úrokovým sazbám a nižší důvěře spotřebitelů, což způsobuje pokles poptávky. Předpokládá se, že se ze země vyveze až 380 tisíc vozidel, zatímco v JAR se jich prodá 375 tisíc vozů.
Vývoz a lokální prodej v loňském roce překonal původní predikce, a to navzdory ničivým záplavám v provincii Kwa-Zulu Natal, stávce u železničního operátora Transnet, který přerušil dodávky, a zvyšování úroků u centrální banky. Více než 70 % exportu v tomto odvětví směřovalo do Evropy.
Slabší směnný kurz by měl i letos podpořit export, ale domácí prodeje budou stagnovat, neboť se očekává růst místní ekonomiky v letech 2023 a 2024 o méně než 1 %. Hlavními obavami jsou i nadále dopad hospodářského poklesu, geopolitické spory a výpadky elektřiny, které ovlivňují náklady a schopnost podnikat v Jižní Africe. Vyhlídky na růst dodávek vozidel však zůstávají optimistické díky dalšímu uvádění nových modelů ze strany hlavních exportérů na domácí trh.