Kladný výsledek podpořil zejména prodej automobilů do autopůjčoven, který činil 19,8 % tohoto objemu. Celkový prodej nových vozidel v říjnu, včetně komerčních vozidel, vzrostl o 5,5 % na 47 942 jednotek.
„Je to dobrý signál, že se trh s novými vozidly pomalu obrací. Přestože prodeje osobních vozidel byly silně podporovány sezónními prodeji do autopůjčoven, představují důležitý ukazatel spotřebitelské nálady,“ řekl Mabasa. „Pozitivními faktory dalšího možného růstu je zmírnění roční spotřebitelské inflace již čtvrtý měsíc v řadě na 3,8 % v září, což je nejnižší úroveň od března 2021, kdy byla na úrovni 3,2 %. Kromě toho byly ceny benzínu na nejnižší úrovni za téměř tři roky, což domácnostem poskytuje určitou úlevu.“
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Podle Mabasy mohou spotřebitelé a podniky očekávat začátek cyklu snižování úrokových sazeb během příštích 18 měsíců, což by mohlo přinést úlevu od dluhů a podpořit náladu na trhu. „Ačkoliv byly okamžité účinky těchto pozitivních signálů stále relativně malé, kumulativní dopad a dynamika by mohly vést k silnějšímu prodeji nových vozidel ve střednědobém až dlouhodobém horizontu,“ poznamenává Mabasa.
Toyota zůstala v říjnu nejvýkonnější značkou v Jižní Africe s 11 891 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 6340 jednotkami a Suzuki Auto s 6006 vozy. Na čtvrtém místě byl Ford (2965), následovaný automobilkami Hyundai (2913), Isuzu (2251), Chery (1831), GWM (1796), Renault (1734), Kia (1508), Mahindra (1421), Nissan (1304), BMW group (1007), Omoda a Jaecoo (605) a Mercedes-Benz (474), která uzavírá top 15.