Jihoafričtí dopravci by si mohli cestu zkracovat přes Království eSwatini

K uskutečnění několik desítek let starého plánu jsou potřeba velké investice.

železnice.jpgProjekt na urychlení dopravy mezi jihoafrickým přístavem Richard’s Bay a uhelnými doly v Mpumalanze přes Království eSwatini existuje již od 90. let minulého století. V současnosti se ale o něm znovu mluví – je však potřeba  vykoupit pozemky a získat peníze na stavbu.

Společnosti Transnet a eSwatini Railways vyzvaly potenciální dárce, osoby převážející náklad, stavitele a další, aby se spojili a začali projektu dávat další obrysy. Momentálně se hledají investoři, kteří by pomohli s financováním. To bylo v roce 2016 odhadnuto na 29 miliard randů.

V rámci projektu by 150 km nové železnice mělo propojit východní konec jihoafrické trati (Lothair v Mpumalanze) se západním koncem eswatinské trati (Sidvokodvo). Většina nákladů, která se dostane do Království eSwatini, pochází z JAR a ve většině případů se převáží po silnici – to by mohla nová železniční trať změnit. Ještě důležitější je, že nový spoj by se připojil v severojižní linii, která vede po celé délce eSwatini. Z uhelných dolů by tedy byly dvě možnosti, kam jet – doleva do Maputa (Mosambik) nebo doprava do Richard’s Bay (JAR). 

Po této nové trati by se mohlo převézt až 6,7 milionu tun nákladu ročně (nejen uhlí). Denně by zde mohlo jezdit zhruba 12 vlaků dlouhých až 2,5 km.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade JAR. 
Zdroj: 
bussinessinsider.co.za




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Doprava, logistika | Investice