Jihokorejské nadnárodní společnosti sklízí úspěch na světovém žebříčku Interbrand

Samsung Electronics je 5. nejlepší globální značka a Hyundai Motor 5. světová automobilka.

Přední korejské společnosti Hyundai Motor Co. a Samsung Electronics se letos navzdory koronavirové pandemii posunuly na přední příčky v žebříčku Interbrand. Ten srovnává hodnotu značky pro podniky podle několika faktorů, včetně finanční výkonnosti, vlivu značky na nákupy a konkurenceschopnosti.

Hodnota značky Hyundai Motor obsadila páté místo mezi světovými výrobci automobilů. V roce 2020 hodnota vzrostla o 1 procento na 14,3 miliardy USD ze 14,1 miliardy USD. Hodnocení společnosti Hyundai Motor se v porovnání s předchozím rokem zvýšilo o jednu příčku. Je to poprvé, co se společnost dostala do první pětky světového žebříčku. Hyundai Motor je navíc jediným výrobcem automobilů na světě, který zaznamenal meziroční nárůst hodnoty značky díky investicím do elektrických vodíkových palivových článků a dalších vozidel nové generace a budoucím technologiím mobility. Celkově se společnost umístila na 36. místě.

Hodnota společnosti Samsung Electronics Co., předního světového výrobce chytrých telefonů a paměťových čipů, se letos poprvé umístila na páté pozici hlavního žebříčku s rekordní hodnotou 62,3 miliardy USD, což je o dvě procenta více než loňských 61,1 miliardy USD. Stalo se tak poprvé od počátečního hodnocení v roce 2000, Samsung je také první jihokorejskou společností, která dosáhla tohoto hodnocení. Za rekordní nárůst hodnoty společnost vděčí zejména rychlé reakci na pandemii koronaviru, neustálému zavádění inovativních produktů a důsledným investicím.

Zdroj: Korea Herald
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade a CzechInvest v Soulu.




• Témata: Zahraniční obchod
• Teritorium: Korejská republika