Jihokorejský ministr obchodu Ahn Duk-geun se setkal s evropskými úředníky a diskutoval o způsobech, jak společně reagovat na americký zákon, který vylučuje elektrická vozidla montovaná mimo Severní Ameriku z daňových pobídek.
Ahn se podle ministerstva setkal s britským velvyslancem v Jižní Koreji Colinem Crooksem, švédským nejvyšším vyslancem v Soulu Danielem Wolvenem a Christophem Bessem, chargé d’affaires Evropské unie, v Soulu k jednání o zákonu o snižování inflace (IRA).
IRA, podepsaná Bidenem v srpnu, poskytuje až 7500 dolarů na daňových úlevách kupujícím elektromobilů montovaných pouze v Severní Americe, což vyvolává obavy, že jihokorejští a někteří evropští výrobci automobilů ztratí půdu na americkém trhu, protože elektromobily vyrábějí lokálně a až poté je exportují do USA. Později vedl Ahn o této záležitosti samostatné rozhovory s Michaelem Reiffenstuelem, nejvyšším německým vyslancem v Soulu.
Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
V roce 2021 prodala Jižní Korea na americkém trhu přibližně 32 000 elektromobilů. Německo a Švédsko prodaly asi 50 000 a 23 000 kusů americkým spotřebitelům a číslo pro Japonsko bylo podle místních úředníků 63 000 kusů.
Jižní Korea dělá vše pro to, aby vyřešila omezující rys zákona, včetně jednání s evropskými a dalšími národy ve stejné pozici.