Základna v Pyeongtaeku, asi 70 kilometrů jižně od Soulu, je druhým závodem na výrobu vodíku v zemi po prvním závodě ve městě Changwon na jihovýchodě, který je v provozu od konce loňského roku.
Očekává se, že závod v Pyeongtaeku bude po nezbytných testech uveden do provozu příští měsíc. Bude schopen vyrobit až sedm tun vodíku denně, což může podle ministerstva obchodu, průmyslu a energetiky vyrobit palivo pro 430 000 vodíkových vozidel ročně.
„Očekává se, že plánovaný provoz nového závodu sníží náklady na distribuci paliva a posílí konkurenceschopnost vodíkového průmyslu v zemi,“ uvedlo korejské ministerstvo průmyslu.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
V současné době má Soul a okolní metropolitní oblast 33 vodíkových čerpacích stanic. Jižní Korea usiluje o zřízení celkem sedmi menších výrobních základen na výrobu vodíku po celé zemi do konce tohoto roku ve snaze podpořit vodíkovou ekonomiku jako nový motor růstu.
Elektromobil s vodíkovými palivovými články uvolňuje pouze vodní páru, protože přeměňuje uložený vodík na elektřinu, která roztáčí motor. Globální výrobci automobilů se předhánějí v tom, kdo bude šetrnější k životnímu prostředí, na pozadí zpřísnění předpisů o emisích skleníkových plynů, které podle vědců mohou za globální oteplování.