Jižní Korea potřebuje zdroje a technologie pro výrobu vodíku

Jihokorejská vláda se snaží podporovat rozvoj vodíkového průmyslu ve snaze dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality. Je však třeba zdůraznit, že v Jižní Koreji chybí zdroje a technologie pro hromadnou výrobu vodíku, proto naléhavě potřebuje partnera.

Korejský institut automobilových technologií tak uvedl, že vláda se snaží být v této oblasti světovým lídrem a chce aktivně využívat kombinaci technologií souvisejících s vodíkovými elektrickými vozidly a palivovými články. Konkrétně mezi její cíle do roku 2040 patří zásoba 2,9 milionu vodíkových elektrických osobních automobilů, zásoba 70 000 užitkových vozidel stejného typu, výstavba 1200 vodíkových nabíjecích stanic, zásoba 8 GW palivových článků pro výrobu energie, zvýšení roční zásoby vodíku do 5,26 milionu tun a 3000 wonů za kilogram.

Počet vodíkových elektrických vozidel v Jižní Koreji činil v září tohoto roku 9494, dobíjecích stanic vodíku pak bylo 51. Jako řešení navrhuje ministerstvo pro půdu, infrastrukturu a dopravu mezinárodní spolupráci a partnerství. Jižní Korea může zvýšit svou konkurenceschopnost a vytvořit stabilní dodavatelské sítě v tomto odvětví zahájením společných projektů se současnými i potenciálními lídry v tomto odvětví.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade a CzechInvest Jižní Korea. 
Zdroj: BusinessKorea




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl | Energetika
• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí