Jižní Korea by měla být schopna do roku 2045 získávat 20 000 tun hydroxidu lithného z domácích recyklovaných baterií pro elektrická vozidla. Výhled, který vyžaduje strategické úsilí na podporu rozvíjejícího se průmyslu vzhledem k nestabilitě dodavatelského řetězce, ukázala Korejská obchodní a průmyslová komora (KCCI).
Projekce je založena na odhadu, že množství recyklovatelných použitých baterií v zemi dosáhne v roce 2045 až 416 000 tun ročně, přičemž vzroste z 18 000 tun v roce 2030.
V lithium-iontových bateriích jsou katody obsahující lithium, nikl, kobalt a mangan a právě z odhadovaných 416 000 tun mohou recyklační společnosti získat 20 000 tun hydroxidu lithného, 21 000 tun síranu manganatého, 22 000 tun síranu kobaltnatého a 98 000 tun síranu nikelnatého. Jižní Korea je v oblasti kritických součástek baterií silně závislá na zahraničních zdrojích, zejména z Číny. Loni odtud dovezla 82 procent své poptávky po hydroxidu lithném.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Z takového množství hydroxidu lithného lze vyrobit 630 000 článků sestávajících z niklu, kobaltu a manganu v poměru 8:1:1. To je zhruba dvojnásobek současné domácí výrobní kapacity země.
Komora KCCI vyzvala vládu a firmy k úsilí o další pokrok v domácích technologiích recyklace baterií a navržení strategií, které pomohou rozšířit nezávislé domácí dodávky. „Efektivita získávání surovin z recyklace odpadních baterií se může lišit v závislosti na řízení vývozu a dovozu odpadních baterií a zajišťování dodávek,“ uvedla komora.
„Odvětví recyklace odpadních baterií je velmi důležité nejen z hlediska ekonomických efektů, ale také z hlediska ochrany životního prostředí, stability dodavatelského řetězce a reakce na obchodní předpisy v USA a Evropské unii,“ doplňuje KCCI.