JR Central ukázalo nový design maglev šinkansenu

Nový model japonských rychlovlaků využívající technologie magnetické levitace by měl v současnosti více než dva a půl hodiny trvající cestu mezi Tokiem a Ósakou zkrátit na 67 minut.

Japonská železniční společnost JR Central úvodem týdne představila novinářům nový design maglev šinkansenu, který od letošního srpna testuje na zkušební trati v prefektuře Jamanaši. Jedná se již o čtvrtou generaci vlaku využívající této technologie (první generace byla poprvé testována v roce 1997) a oproti předchozímu modelu přináší především zaoblenější špičku u konečného vozu soupravy, která snižuje aerodynamický odpor o 13 %. Došlo také k úpravě použitých materiálů u vozů v zadní části soupravy, a to za účelem snížení hluku a vibrací, které sužovaly předchozí generace rychlovlaku. Změny se dočkal i design interiéru, jenž nově spoléhá na kombinaci bílé a světlé modré. Nově budovaná trať bude totiž z velké části tvořena tunely, a designeři se tak snažili nabídnout pasažérům uvnitř vagónů co nejsvětlejší prostředí.

Vedle testovacích jízd probíhají i práce na výstavbě první etapy rychlotrati a to mezi Tokiem a Nagojou (délka cesty: 40 minut). Tu měly maglev šinkanseny dle původního plánu brázdit již v roce 2027, s ohledem na protesty místních samospráv a obyvatel v místech, kudy má nová trať vést, ale muselo JR Centra od svého původního plánu opustit. Plánované spuštění provozu tak momentálně nemá oficiální termín.

Zdroj: Mainichi
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade/CzechInvest v Tokiu.




• Teritorium: Japonsko