Podle vyjádření ministra dopravy Williama Camarga budou prostředky směrovat do různých druhů dopravy v průběhu následujících čtyř let. Z této částky půjde 48 % do silničních projektů, 24 % do výstavby a modernizace letišť, 22 % do železniční infrastruktury a 6 % do vodních a přístavních projektů.
Ministr zdůraznil nový pohled na infrastrukturu dopravy, který bude zahrnovat strategické investice do železnice a vodních tras. Zaměřovat se budou především na modernizaci vodní infrastruktury a plánování nových leteckých spojení a dopravních uzlů.
Strategický plán je zacílen především na obnovu a oživení železnice. Mezi nadcházející projekty vlakových tratí patří La Dorada-Chiriguaná a Bogotá-Belencito, které jsou ve fázi strukturalizace, stejně jako Tren del Pacífico a Tren del Catatumbo. Kromě toho je v plánu revitalizovat vodní dopravu prostřednictvím projektů zlepšujících splavnost řek Magdalena, Meta, Atrato a Mompox za částku 2,2 bilionu pesos (přibližně 541,2 milionu amerických dolarů).
Pokud jde o přístavní oblasti, právě probíhá prohlubování přístupových kanálů k přístavům Buenaventura, Tumaco a Barranquilla. Tato opatření mají posílit zahraniční obchod a zvýšit objem přepravovaného nákladu a umožnit přístup lodím většího rozměru. V rámci národní silniční sítě vláda vyčlení 67,9 bilionu pesos na posílení portfolia koncesních a nekoncesních komunikací, včetně projektů jako Villeta-Guaduas a Pasto-Popayán a 95 dalších projektů.