Koncese pro trať mezi vnitrozemím a oblastí Karibiku bude platná 10 let. Zahrnuje výstavbu administrativní budovy, překladiště zboží v obci La Dorada, údržbu infrastruktury a kolejových vozidel a nový systém řízení dopravy. Vláda Kolumbie také hodlá investovat do letišť.
Koridor bude přidělen v první polovině roku 2024. Na trati, která je dlouhá 522 kilometrů, se přepravují převážně stavební materiály, jako jsou cement nebo ocel, a potřebné suroviny pro výrobu keramiky a papíru. Velmi často se také převáží káva, kakao, hnojiva a potraviny.
Podle kolumbijského ministra dopravy Guillermo Reyese stát hodlá investovat 774 miliard pesos (162 milionů dolarů) do infrastruktury. Tato investice se bude týkat osmi letišť zaměřených na cestovní ruch, silnic čtvrté a páté generace a silnic třetího řádu. V plánu je dále 230 miliard pesos na malá letiště.
Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Kolumbijská vláda bude investovat i do větších letišť – letiště v Rionegru, Bogotě, Santa Martě, Riohacha, Cali a na San Andres. Letiště na tomto karibském ostrově má hotové návrhy k výběrovému řízení na výstavbu nového terminálu. Brzy proběhne slavnostní otevření letiště El Embrujo v Providencii a dále investice putují do letištních terminálů v Bahía Solano a Nuquí.
Zástupci Národní agentury po infrastrukturu (ANI) projednávají mýtný systém a technickou studii k silnici mezi městy Pamplona a Cúcuta. Cílem je společně definovat finanční mechanismus, který neohrozí rozvoj silnice ani okolních obcí.