Kolumbijci pro domácí mazlíčky nakupují za rekordní částky: v roce 2021 opět zaznamenal významný růst

Stále více kolumbijských domácností se rozhoduje sdílet svůj život s domácím mazlíčkem a učinit tak z něj nezbytnou součást rodiny. Jejich význam pro místní trh a spotřebitele je dokonce tak veliký, že Kolumbijský statistický úřad (DANE) od roku 2019 zahrnuje produkty pro mazlíčky do spotřebního koše domácností pro účely svých statistik.

Za posledních pět let tento trh v Kolumbii vzrostl o 84,9 %. Nejrychlejší růst segment zaznamenal během pandemie. Dnes je nabídka služeb pro domácí mazlíčky velmi rozsáhlá a rozmanitá a neustále se rozšiřuje. Ať už jsou to specializované lázně a tělocvičny, veterinární kliniky, školky, výcvikové programy, nebo relaxační kluby, speciální pojištění či dokonce pohřebnictví.

Ilustrační fotografie

Kolumbie je v pořadí čtvrtou zemí v Latinské Americe, která vede v sektoru domácích zvířat. Meziroční růst dosáhl 13 procent. Podle DANE v současné době tři miliony kolumbijských domácností utrácejí pravidelně za krmivo a péči pro čtyřnohé členy rodiny. Od roku 2015 se výdaje domácností za péči o domácí zvířata (doplňky, zdraví, strava apod.) zvýšily o 63 %.

Statistické údaje hovoří také o tom, že v uplynulých pěti letech vzrostl tento trh v Kolumbii o 84,9 %. Nejvíce majitelů domácích mazlíčků žije v Bogotě (25 %), v Cali (18 %) a Medellínu (17 %) V roce 2019 podle údajů Euromonitoru, činila průměrná útrata za domácí zvíře přibližně 95 dolarů. 

Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii

Za rostoucím trhem stojí podle odborníků především humanizace domácích zvířat. Jejich majitelé jsou proto ochotni zaplatit více za produkty, které poskytují nadstandardní kvalitu života nebo jakoukoliv jinou přidanou hodnotu pro domácí zvíře.

Zajímavostí je také to, že na jednu kolumbijskou domácnost připadá v průměru stále méně lidí. Naproti tomu stále více domácností si pořizuje zvíře. V současnosti má přibližně 4,4 milionu domácností nějaké zvíře. Nejčastěji se jedná o psa nebo kočku. Z tohoto množství připadá 60,3 % na domácnosti se psem a 22,3 % na domácnosti s kočkou. 17,4 % majitelů má doma jak psa tak i kočku.

 

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: bancolombia.com, portafolio.co, euromonitor.com

• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl | Služby
• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí