Kolumbijci v době pandemie přišli na chuť vínu, jeho obliba stále roste

Kolumbie není tradičním národem vinařů a můžeme říci, že v této latinskoamerické zemi chybí typická vinařská kultura. Víno je tu považováno za luxusnější nápoj a do jisté míry ukázkou společenského postavení. Ovšem s tím, jak v zemi roste střední třída, vzrůstá i poptávka po dražším zboží. Lehce překvapující je, že k výraznému zvýšení poptávky po víně došlo zrovna v dobách, kdy příjmy domácností byly negativně ovlivněny pandemií covid-19 a kdy ekonomika země po dlouhé měsíce prakticky stála.

Spotřeba vína vzrostla hned na začátku roku, a to v celkových prodejích o 16,8 procenta. Nejlépe si z prodejců vedla skupina supermarketů Éxito, která se včas adaptovala na online prodej. Podle prezidenta společnosti Carlose Giralda je nárůst důsledkem postupného přijímání nových konzumačních návyků. Víno se čím dál častěji stává součástí společenských událostí, anebo nápojem k jídlu.

Další zajímavou skutečností je pozice vína v moderních distribučních kanálech, jako je internet. Zde zaujímá druhou pozici v žebříčku prodejů s podílem 14,1 %, hned po pivu (48,8 %), přičemž objemy prodejů neustále rostou. Pouze supermarkety Éxito od ledna do září prodaly vína za 113 miliard pesos, což představuje 3,8 milionu lahví. Tento objem přináší nárůst o 22 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Zákazníci preferují červené víno (60 %), následují bílé, šumivé, šampaňské a růžové. Z hlediska tržeb mezi ta nejoblíbenější patří chilská a argentinská vína (60 %), následují španělská (14 %), a francouzská a italská (obě po 5 %).

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: www.portafolio.co

Pravidelné novinky e-mailem