Korejské společnosti sázejí na vodík

Vodíkový průmysl získává pozornost v boji proti změně klimatu.

Jihokorejské společnosti v odvětvích náročných na uhlík zvyšují investice, aby snížily své emise skleníkových plynů a zachytily nové obchodní příležitosti v rozvíjejícím se energetickém sektoru. Vodík může nabídnout řešení v oblastech od dopravy po skladování energie jako alternativu k fosilním palivům a je důležitým pilířem iniciativy Green New Deal prezidenta Moon Jae-in zaměřené na dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 a rozvoj odvětví obnovitelné energie.

Hyundai Motor Group stojí v čele vodíkového podnikání v zemi se staví na dvaceti letech zkušeností s vývojem systému vodíkových palivových článků pro vozidla.

Od představení elektrického vozidla s palivovými články ix35 (FCEV) v roce 2013 přidal Hyundai SUV NEXO, nákladní vůz s palivovými články XCIENT a elektrický autobus s palivovými články. Podle průzkumu SNE prodala společnost Hyundai Motor za prvních devět měsíců tohoto roku 4917 vozidel FCEV, což představuje 73,8 procent globálního trhu.

POSCO, pátý největší výrobce oceli na světě podle produkce, také zintenzivňuje úsilí o rozšíření svého podnikání v oblasti vodíku a vytvoření dodavatelských řetězců, přičemž do roku 2050 se zaměří na pět milionů tun roční výroby vodíku.

Společnost v současné době vyrábí 7000 tun vodíku ročně, většinou s využitím zemního plynu a vedlejších produktů ze svých elektráren.

Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade and CzechInvest Jižní Korea.
Zdroj: Korea Times

Pravidelné novinky e-mailem