Korejskému trhu s dováženými auty dominují tři němečtí výrobci

Analýza trendů na korejském automobilovém trhu.

Tři přední němečtí výrobci automobilů pokračují v rozšiřování svých tržních podílů na korejském trhu s dováženými automobily, zatímco ostatní dovážené značky jsou kvůli poklesu prodeje nuceny opustit korejský trh.

V dubnu dosáhl společný tržní podíl tří německých společností – Mercedes-Benz, BMW (včetně Mini a kromě Rolls-Royce) a Audi Volkswagen (kromě Bentley a Lamborghini) – 70,5 %. Jejich společný podíl před rokem činil 57,6 %. Jejich kumulativní podíl v prvních čtyřech měsících letošního roku také vzrostl na 65,9 % z 53,2 % v roce 2019.

Na druhé straně, objem prodeje a tržní podíly jiných značek klesly s výjimkou Volvo, které tiše zvýšilo prodej, a Porsche, které tržilo díky novým modelů. Americké značky Ford a Jeep ztratily v dubnu 24,2 a 38,8 % respektive, přičemž jejich tržby za leden až duben klesly meziročně o 20,7 % a 33,7 %. Land Rover, silný hráč na trhu dovážených sportovních užitkových vozidel (SUV), také utrpěl v dubnu pokles tržeb o 45,6 % a pokles tržeb o 43,5 % mezi lednem a dubnem. V dubnu prodal Jaguar pouze 49 kusů, což představuje pokles prodeje o 54,2 % oproti stejnému měsíci roku 2019. V prvních čtyřech měsících roku 2020 prodal 274 kusů, což představuje pokles o 54,1 %: od roku 2019.

Japonští výrobci čelí krizi na korejském trhu. Toyota prodala v dubnu 309 kusů, což je o 62,8 % méně než ve stejném období roku 2019; Lexus prodal pouze 461 kusů, což je o 68,3 % méně; Honda 231 jednotek, pokles o 68,6 %; a Nissan 202 jednotek, pokles o 34,2 %.

Dovozní zasvěcenci z automobilového průmyslu analyzují, že bojkot japonských automobilů ze strany korejských spotřebitelů nezůstal jen prostým děním, ale nadále podkopával hodnotu japonských automobilových značek. Spekuluje se, že japonské značky se dokonce stáhnou z korejského trhu. Například Nissan Korea zaznamenal od dubna 2018 do března 2019 14,1 miliardy wonů v provozní ztrátě a očekává se, že tato ztráta za loňský fiskální rok prudce vzroste. Sídlo společnosti Nissan v Japonsku také zaznamenalo problémy s řízením operací a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019, poprvé za 11 let, bylo ve schodku.

Zdroj: www.businesskorea.co.kr
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade a CzechInvest v Soulu.

Pravidelné novinky e-mailem