Live shopping bude v Peru vévodit trhu s e-commerce

Společnost Vtex, která se zabývá vývojem softwaru pro e-commerce odhaduje, že počátkem roku 2022 až 70 % peruánských obchodníků přijme živé přenosy jako jeden z nástrojů prodeje.

Čím dál méně spotřebitelů se spokojí s pouhou fotkou produktu, které navíc ne vždy odpovídá realitě. Live shopping je svým způsobem podobný teleshoppingu, akorát probíhá živě a většinou prostřednictvím influencerů, kteří ukazují produkty takové, jaké jsou.

Ilustrační fotografie

Regionu Latinské Ameriky vévodí, co do přijetí tohoto nástroje, právě Peru. Dle prezidenta společnosti Vtex, která se zabývá vývojem softwaru pro e-commerce, toto přímo souvisí s popularitou sociálních sítí, které jsou v Peru velmi oblíbené, především Instagram, Facebook a TikTok.

Jak dopadá na brazilskou ekonomiku vláda prezidenta Bolsonara?

Sociální sítě po celém světě se snaží zapojit do světa e-commerce právě prostřednictvím live shoppingu. Chce se na něj zaměřit jak Marc Zuckerberg na Facebooku, tak i Google na své Youtube platformě. Live shopping navíc od běžných live přenosů nabízí možnost vidět dostupnost produktu u prodejce a přejít rovnou k platbě.

Mezi kategoriemi, pro které dává tento nástroj největší smysl, jsou móda, kosmetika nebo domácí spotřebiče.

Live shopping je prodejní nástroj pocházející z Číny. Od vzniku v roce 2016 rozrostl natolik, že dnes na tamním trhu tvoří 30% podíl tržeb realizovaných přes internet.  Latinská Amerika je region, kde nejvíce roste v kategorii e-commerce, a to ročně o 37 procent.

Zdroj: https://gestion.pe/
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Peru.

• Oblasti podnikání: Služby | Software a ICT služby
• Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí