Čím dál méně spotřebitelů se spokojí s pouhou fotkou produktu, které navíc ne vždy odpovídá realitě. Live shopping je svým způsobem podobný teleshoppingu, akorát probíhá živě a většinou prostřednictvím influencerů, kteří ukazují produkty takové, jaké jsou.
Regionu Latinské Ameriky vévodí, co do přijetí tohoto nástroje, právě Peru. Dle prezidenta společnosti Vtex, která se zabývá vývojem softwaru pro e-commerce, toto přímo souvisí s popularitou sociálních sítí, které jsou v Peru velmi oblíbené, především Instagram, Facebook a TikTok.
Jak dopadá na brazilskou ekonomiku vláda prezidenta Bolsonara?
Sociální sítě po celém světě se snaží zapojit do světa e-commerce právě prostřednictvím live shoppingu. Chce se na něj zaměřit jak Marc Zuckerberg na Facebooku, tak i Google na své Youtube platformě. Live shopping navíc od běžných live přenosů nabízí možnost vidět dostupnost produktu u prodejce a přejít rovnou k platbě.
Mezi kategoriemi, pro které dává tento nástroj největší smysl, jsou móda, kosmetika nebo domácí spotřebiče.
Live shopping je prodejní nástroj pocházející z Číny. Od vzniku v roce 2016 rozrostl natolik, že dnes na tamním trhu tvoří 30% podíl tržeb realizovaných přes internet. Latinská Amerika je region, kde nejvíce roste v kategorii e-commerce, a to ročně o 37 procent.