Live shopping bude vévodit peruánskému trhu s e-commerce

Společnost Vtex, která se zabývá vývojem softwaru pro e-commerce, odhaduje, že počátkem roku 2022 až 70 % peruánských obchodníků přijme živé přenosy jako jeden z nástrojů prodeje.

Live shopping je prodejní nástroj pocházející z Číny. Od vzniku v roce 2016 se rozrostl natolik, že dnes na tamním trhu tvoří 30% podíl tržeb realizovaných přes internet.

Ilustrační fotografie

Čím dál méně spotřebitelů se spokojí s pouhou fotkou produktu, které navíc ne vždy odpovídá realitě. Live shopping je svým způsobem podobný teleshoppingu, probíhá však živě a většinou prostřednictvím influencerů, kteří ukazují produkty takové, jaké jsou.

Regionu Latinské Ameriky vévodí, co do přijetí tohoto nástroje, právě Peru. Dle prezidenta společnosti Vtex, která se zabývá vývojem softwaru pro e-commerce, toto přímo souvisí s popularitou sociálních sítí, které jsou v Peru velmi oblíbené, především Instagram, Facebook a TikTok.

Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi

Sociální sítě po celém světě se snaží zapojit do světa e-commerce právě prostřednictvím live shoppingu. Chce se na něj zaměřit jak Mark Zuckerberg na Facebooku, tak i Google na své Youtube platformě. Live shopping navíc od běžných live přenosů nabízí možnost vidět dostupnost produktu u prodejce a přejít rovnou k platbě.

Mezi kategoriemi, pro které dává tento nástroj největší smysl, je například móda, kosmetika nebo domácí spotřebiče. Nutno poznamenat, že Latinská Amerika je region, který nejvíce roste v kategorii e-commerce, a to meziročně o 37 %.

Zdroj: https://gestion.pe
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Peru.

• Oblasti podnikání: E-commerce | Služby | Software a ICT služby
• Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí