Zdroj: CzechTrade

Livestreaming v Číně generuje 10 % e-commerce

Čínský průmysl živého vysílání (livestreaming) umožňuje značkám spojit se s čínskými spotřebiteli poutavým a interaktivním způsobem.

Livestream funguje jako klíčový prostředek pro značky ke zvýšení prodeje a pro menší operátory, jako jsou farmáři, k lepšímu přístupu ke spotřebitelům. Během pandemie exponenciálně rostla, což přimělo lidi nakupovat online a získávat interaktivní a pohlcující zážitky během lockdownu.

Ilustrační fotografie

V současné době má největší podíl na živém vysílání gigant e-commerce Alibaba’s Taobao Live, který má 68,5 % spotřebitelů, následovaný Douyin a Kuaishou. Další významní čínští internetoví hráči jako JD.com a Baidu se také snaží rozšířit svou přítomnost na trhu.

Nejoblíbenější produktové kategorie livestreamu vede dámská móda, následují kosmetika, potraviny, elektronika a domácí potřeby. Pokud jde o hrubou hodnotu zboží, vedou velké položky, jako jsou počítače a velké domácí spotřebiče.

Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master

Zahraniční investoři, kteří sledují čínský nákupní prostor pro živý přenos, musejí sami posoudit, jaké jsou potenciály a omezení v tomto odvětví. Po vzoru Číny západní značky, maloobchodníci a tržiště zakládají své vlastní podniky a akce naživo pro propagaci produktů. Například Tommy Hilfiger rozšířil svůj program do Evropy a Severní Ameriky po úspěchu v Číně, kde jedna show přilákala 14 milionů diváků a za dvě minuty se prodalo 1300 mikin s kapucí.

Potenciál pro odvětví živého vysílání zůstává silný – zejména proto, že usnadňuje trakci na dříve nedostupných trzích, podporuje užší vztahy mezi zákazníky a značkou a čerpá cenné poznatky přímo od spotřebitelů.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Čína (Šanghaj)
Zdroj: Dezan Shira & Associates

• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí