Stavba trupu lodi je dokončena. Zbytek dokončovacích prací bude pokračovat v kotvišti loděnice. Za tímto účelem byl tanker Zangilan spuštěn na plovoucí dok.
Tanker nové generace je 141 metrů dlouhý, 16,9 metru široký a 6 metrů vysoký. Loď, kterou obsluhuje posádka o 15 lidech, se bude moci pohybovat rychlostí 10 uzlů za hodinu. Tanker má 6 nákladních tanků o celkové kapacitě 9 212 metrů krychlových určených pro přepravu ropy a ropných produktů. Nosnost lodi na moři a na řece je 8 009 tun a loď je vybavena nejmodernějším vybavením, včetně dvou hlavních motorů, každý o výkonu 1 200 kW.
Koncept lodi byl vyvinut specialisty z Oděského námořního inženýrského institutu. Stavba tankeru byla započata v roce 2020. Po dokončení provozních zkoušek v kotvišti loděnice začnou námořní provozní zkoušky tankeru. Provozování tankeru „Zangilan“ se plánuje v zahraničních vodách.
ExportMag.cz: Kostarika vstoupila mezi nejvyspělejší země. Nesrazil ji ani obří útok ruských hackerů
Kromě dvou tankerů pro přepravu ropy a ropných produktů, které se nyní staví v bakinské loděnici Baku Shipyard pro Ázerbájdžánskou kaspickou mořskou přepravní společnost, bylo postaveno a uvedeno do provozu jedno nákladní plavidlo (SOCAR-1), tři plavidla pro přepravu osob (Ufug, Zafar a Turan), dva tankery (Lachin a Kalbajar) a dvě trajektová plavidla (Ázerbájdžán a Zarifa Alijeva).