Maďarský e-commerce roste druhým nejrychlejším tempem v Evropě

V loňském roce zaznamenal maďarský trh internetového obchodu druhý největší růst po Estonsku. Nakupování online po zmírnění pandemie nezmizelo.

Na trhu je stále prostor pro růst. Platby v hotovosti za online objednávky jsou stále méně a méně oblíbené, přesto se dá říci, že Maďaři nedají dopustit na dobírku.

Nakupování na internetu, Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie

Online nakupování je v Maďarsku teprve v polovině evropské ligy. Na konferenci Future Trade Budapest, která se konala v květnu, zaznělo, že nárůst činil v roce 2021 téměř 29 %, čímž domácí trh dosáhl hodnoty více než 1200 miliard forintů.

Z dlouhodobého hlediska může růst brzdit skutečnost, že vývoz tvoří pouze 4 % obratu maďarských společností zabývajících se elektronickým obchodem, ačkoli mezinárodní obchod nabízí obrovský potenciál, uvedli Ádám Mészáros, generální ředitel DHL Express Hungary a Norbert Madár, odborník společnosti GKI Digital ve své společné prezentaci. I když je maďarská ekonomika v zásadě orientovaná na vývoz, zahraničnímu obchodu dominují zpracovatelská odvětví, zejména automobilový průmysl.

Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami

Různé prezentace také poukázaly na další zajímavé údaje:

  • Internetový obchod s obratem 1203 mld. HUF představoval v roce 2021 více než 10 % celkového obchodu.
  • Průměrný maďarský spotřebitel utratil za online nákupy v průměru 19krát ročně dohromady 324 000 HUF.
  • Největšími internetovými prodejci jsou Emag, Alza.hu a Media Markt.
  • V čele žebříčku maďarských společností se umístily společnosti Euronics, Aqua, iPON a Libri-Bookline.
  • Nárůst počtu balíkomatů je až dechberoucí: jejich počet rostl z 380 na 1 300 kusů.
  • Podíl hotovostních transakcí klesá, v loňském roce činil už jen 24 %.
  • Stále však přetrvává určitá nedůvěra ohledně online plateb, protože 63 % nákupů se stále platí dobírkou.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Maďarsko.
Zdroj: https://forbes.hu

• Oblasti podnikání: E-commerce | Služby | Software a ICT služby
• Teritorium: Evropa | Maďarsko | Zahraničí